Lav en ordentlig reklameanalyse af dit firma

12 jun

Mange smider penge væk hver år, uden at lave den årlige reklameanalyse.

Når du ejer en butik, om det er på nettet eller i fysisk form, er reglerne det samme, du skal altid huske at holde regnskab over hver enkelte reklame du betaler for, eller ikke betaler for, for selv gratis reklamer har kostet tid at opsætte. Det vil være bedst hvis du hver måned kan se effekten på reklamerne, og skriver dem ned, så du året efter kan se om der er en mønster med månederne.

Der er nemmelig mange steder du reklamere hvor trafikke ikke er tilstede i nogle af månederne, og det er dem du skal fjerne, ja hvordan gør du så det tænker du, du har jo betalt eksempel for et helt år af gangen.

Du skal ringe og forklare situationen til de reklame steder, om det er på nettet eller om det er via plakater på biler eller ligne er det samme sag. Forklar at du eksempel ikke får det ud af deres reklamer som du betaler, og at du vil stoppe betalingen hos dem, med mindre de kan lave en aftale, at de måneder du ikke tjener enten er gratis, og stadig reklamer for dig, ellers kan de bare stoppe reklamerne de måneder og starte i de måneder du forklare hvor tallene igen stemmer, så du kan tjene.

Prøv engang at regne lidt på de tal du har på sine reklamer hver måned og hvad de går til, om hvornår du faktisk tjener på dem, og tag så og ring rundt og lav nye aftaler med dem, så du ikke ender med at skrive store fede bøger om hvordan man ikke skal lave forretning med det du nu laver, så andre ikke gør samme fejl.

 

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: